Tygelhandtag


Visst påminner de om travtömmar de nya tygelhandtagen:
Rein-bows?


Så här beskrivs de i produkttexten:

"The Horse Rein loop attaches easily to the reins to help maintain proper rein length and to keep the reins from slipping. This invention will help your hand position and give you more strength, with less effort."







De menar att Rein-bows kommer att få stort genomslag och tror att det kommer bli vanligt bland hopptränare att låta sina elever använda dem på träningar.

De rekommenderar dem även t mindre barn f att få lagom längd på tyglarna. Men det är jag själv lite skeptisk till. Kan ju bara tänka mig vad som skulle hända m vår envisa fyraåring när lillponnyn plötsligt drar ner huvudet om han har ännu bättre grepp om tygeln än han har m de vanliga tyglarna...
Nej, jag kör nog vidare m en vanlig färgad gummisnodd. ;)

Förresten - vad hände m ponnytyglarna som hade flera olikfärgade fält? De har jag letat efter länge...
Begagnade funkar förstås oxå! ;)

Bilden är lånad från: Reinbows.com


Kommentarer
Postat av: klara-hästblogg

dom färgade tyglarna är från hansbo :) kolla där dom säljer hansbo produkter, i sthlm finns dom på vinn stormarknad :D

2010-02-22 @ 15:11:24
URL: http://klarrs.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag håller nog med du, de funkar nog när man blivit äldra och fått mer mag, ben och ryggmuskler för att orka hålla emot om hästen/ponnyn drar ned huvudet :) Annars är jag ett starkt fan av tyglar med kort avstånde mellan "plupparna" :)

2010-02-22 @ 18:13:32
URL: http://yellowisthenewblack.blogg.se/
Postat av: ylle

Jag håller allt med, att ge ryttarna ÄNNU starkare tygeltag är nog inte så kul för hästmunnarna....

2010-02-23 @ 07:57:39
URL: http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Emily

Jag har sett att ex Eko & city gross har de flerfärgade :P

Jag tycker det verkar lite för stadigt att ha sådana handtag på tyglarna, känns som om hästen ex skulle snubbla så får den ju ett rätt ordentligt ryck i munnen istället för att tyglen glider lite.

2010-02-23 @ 11:24:42
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Katarina

Är det inte vanliga gummityglar? :)

Hade nog inte velat rida med handtag, men allt är ju egentligen en vanefråga.. För ett tag sedan gillade jag inte gummityglar, men sedan jag red galopphästar i England kan jag inte vara utan dem :p

2010-03-07 @ 00:06:20
URL: http://teaaftereight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0