Är det rimligt??

En vanlig ponnymammas mitt-i-veckan ångest...

Har äntligen hittat en sadel t ponnyn m problemryggen. Överlycklig!
lr - eg är det ponnyn som till slut valt en hoppsadel som han mkt tydligt visar att han vill ha.
Finns förstås ett problem. Den kostar en hiskelig massa pengar. O beg marknaden är typ obefintlig.
Vad gör man?
Alt är att köpa en dressyrsadel ist. Den är bara väldigt dyr, inte orimligt dyr. *eh*

  • Var går smärtgränsen f vad ni kan tänka er att lägga på en sadel?

Träningarna har blivit dyrare oxå. 50 procent dyrare sen förra terminen! Första räkningen som jag trodde skulle vara på 2.400kr är istället på 3.600! Hjälp! Det var minsann ingen som sa i december när man skulle bestämma om man skulle behålla sin plats o planera säsongens träningsupplägg.
Men Hallå! Är det ingen som protesterar?!

  • Ifrågasätter ni någonsin prishöjningar om ni inte fått reda på det i förväg?

O nu är det storm ute oxå... vi som ska t kiropraktorn... *suck*


Kommentarer
Postat av: Mia

Det är den stora nackdelen med ridsporten allt är så jäkla dyrt..

2010-01-27 @ 13:56:23
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Tycker det har blivit mkt "fasoner" inom ridsporten. Protesterar man så är man utanför, krävs att man går ihop... Bara för att man har häst är man ju inte gjord av pengar..

Trevlig blogg, kommer att återkomma hit!

2010-01-27 @ 15:35:13
URL: http://stallrosen.zoomin.se
Postat av: Pwö

Min smärtgräns går nog vid ca 10 000:- MEN jag tycker det är annorlunda om man har en häst som det är extremt svårt att hitta en passande sadel till. Då blir det en annan sak.



Jag skulle def ifrågasätta en sådan prishöjning om jag inte blivit informerad i förväg!! Dålig stil tycker jag!

2010-01-27 @ 21:50:28
URL: http://hastliv.blogspot.com
Postat av: Frieda

Jag tycker att man ska få kunna protestera. Tyvärr eller hur man ska uttrycka sig så lever många tränare på sina namn. Jag rider för en tjej som är helt grym och tar en helt rimlig peng! Jag har inget behov av att rida för "de bästa" Men det är klart, vill man komma till toppen så kostar det. Men absolut, protestera om ni inte fått veta något!!!!!

2010-01-27 @ 23:05:56
URL: http://gaaaalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0